Ahoj,

jsem tady pro tebe dnes opět s námětem, co zařadit do svého jídelníčku při změnách stravování. Avokádo!

Avokádo má ze všech druhů ovoce nejvyšší přirozený obsah tuků. Výborně nahrazuje ty živočišné ve chvíli, kdy chceme snížit jejich konzumaci. Působí skvěle i na únavu, protože obsahuje speciální druh cukru, tedy sacharidu, který naopak snižuje hladinu cukru v krvi, přesto zabezpečuje fungování nervů a mozku. Také snižuje hladinu inzulínu v krvi. Dále obsahuje bílkoviny, minerály a vitamíny, lecitin a měď.

Upřímně teď už nerozumím tomu, jak jsem bez něj mohla žít. Jemně posolené avokádo je prostě lahoda – zažene hlad, honící se mlsnou i ÚNAVU! To je prostě zázrak!

Avokádo si můžeš dopřát na slano i na sladko. Mít jej doma je jako mít po ruce cokoliv za dobrotku si člověk vymyslí.

Puding – zralý banán, půl avokáda, lžička kakaa a pokud je třeba tak dosladit. Rozmixuj a máš bezva kakaový puding.

Jen tak se solí – dobře zralé, měkké avokádo rozkroj a posol himalájskou solí. Jíst se dá lžičkou.

Pomazánka – nejjednodušší pomazánka je z pouhého avokáda, lžíce citrónové šťávy, soli a pepře, natírat lze na pečivo, krekr, jinou zeleninu, jíst k bramborám, dát do salátu.

Doplněk salátů – avokádem můžeme doplnit saláty ovocné i zeleninové. Pro svůj vysoký obsah rostlinných tuků a sacharidů je dobré pozorovat, zda si kombinace avokáda s jinými plody vyhovuje.

Kromě toho se rozmačkané avokádo výborně zužitkuje v domácí kosmetice jako maska na obličej.

V jednoduchosti je krása a jednoduchost využití avokáda mě prostě hrozně baví.

Šťastnou „cestu“ Zuzka

(Informace o avokádu jsem ověřila v knize MUDr. Christiane Lentzové a Klause Oberbeila „Léčba ovocem a zeleninou“)